پاسخ به شایعه تقلب در انتخابات سازمان نظام روانشناسی

سلامت نیوز:رییس هیئت نظارت بر چهارمین دوره انتخابات شورای مركزی و هیئت بازرسان سازمان نظام روانشناسی از صحت انتخابات و نظارت فرمانداری ها در انتخابات نظام علمی تخصصی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان حسین مصباح رییس هیئت نظارت در نشست خبری هیئت نظارت انتخابات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در آستانه اعلام نتایج گفت: با توجه به جوسازی های مبنی بر تقلب انتخابات سازمان بر آن شدیم تا جزئیات و نحوه نظارت بر این انتخابات را برای همه در حضور رسانه ها شفاف سازی كنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه این شایعه ها و شكایت ها كه در فضای مجازی منتشر شده بیشتر جنبه مطبوعاتی و تبلیغاتی دارد اما ما بازهم برای رفع هرگونه شكایت به آنها رسیدگی می كنیم.

مصباح ازتاریخ  اعلام نتایج خبر داد وگفت: نتایج اولیه چهارمین دوره انتخابات سازمان نظام روانشناسی و هیئت بازرسان فردا و نتیجه نهایی در ٣١ تیر اعلام می شود.

وی با بیان اینكه این انتخابات یكی از سالمترین انتخابات بوده  و دقیق ترین نظارت ها صورت گرفته؛ گفت: این انتخابات اولین انتخابات نظام صنفی است كه با تفاهم و نظارت فرمانداری انجام گرفته است.

رییس هیئت نظارت با بیان تعداد كاندیدها و نحوه قرارگیری صندوق های انتخابی اظهار داشت: در این دوره ٦٨ نفر در ابتدا كاندید شدند كه سه نفر آنها قبل از انتخابات انصراف داده و ٤ نفر به دلیل نقص مدرك و یك نفر به دلیل عدم احراز صلاحیت كنار گذاشته شدند كه در مجموع انتخابات  با ٦٠ كاندیدا و در حدود ١٠٠ صندوق اخذ رای صورت گرفت.

مصباح در مورد محل صندوق های اخذ رای اظهار كرد: در استان ها این انتخابات در فرمانداری ها و در تهران با هماهنگی شهرداری در فرهنگسراها اجراشد.

وی در مورد اعضای هیئت نظارت بر انتخابات گفت: این هیئت متشكل از هفت نفر(سه نفر منتخب شورای مركزی فعلی،٢ نفر منتخب انجمن های روانشناسی و مشاوره، یك نفر نماینده رییس سازمان و یك نفر نماینده بازرسان سازمان )است همچنین  وزارت كشور نیز براین انتخابات با انجام انتخابات در فرمانداری استان ها نظارت داشت.

مصباح در مورد برخی گمانه زنی ها در مورد نفوذ اللهیاری رییس فعلی  سازمان نظام روانشناسی گفت: اللهیاری هیچ پیشنهادی برای حضور در هیئت نظارت و ستاد مركزی ارائه نداده و مانند بقیه كاندیدا عمل كرده است.

 گفتنی است، در مجموع شش روانشناس  پنج مشاور سه بازرس انتخاب می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha